استقلال نیوز

استقلال نیوز

رقابت نفس گیر استقلال و سپاهان برای قهرمانی لیگ برتر

نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بیست و چهارمین تقابل استقلال و سپاهان در لیگ برتر فردا به میزبانی آبی‌پوشان تهرانی برگزار می‌شود.
تیم‌های استقلال و سپاهان اصفهان از هفته سی‌ودوم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر باشگاهی فوتبال ایران در حالی فردا برای بیست و چهارمین بار به مصاف هم می‌روند که در 23 دیدار رو در رو در کارنامه بازی‌های این دو تیم در تاریخ ادوار لیگ برتر 8 برد برای آبی‌پوشان تهرانی، 8 برد برای سپاهانی‌ها و 7 تساوی ثبت شده است تا به این ترتیب در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر شاهد تقابلی پایاپای و نزدیک بین این دو تیم مطرح و قدرتمند فوتبال ایران باشیم.


در این میان سهم آبی‌پوشان تهرانی از 59 گلی که در دیدارهای رو در روی استقلال - سپاهان به ثمر رسیده 30 گل و سهم اصفهانی‌ها هم 29 گل است تا به این ترتیب علاقمندان به فوتبال، فردا در انتظار به ثمر رسیدن گل شماره 60 این دیدار باشند.

این مسابقه با توجه به شرایط دو تیم در جدول به نوعی فینال لیگ برتر است؛ فینالی که در آن نتیجه تساوی هم محتمل است، اما برنده تا درصد زیادی می‌تواند قهرمانی فصل دوازدهم لیگ برتر را از آن خود کند.



در دیدارهای برگشت ادوار لیگ برتر، سپاهان عملکرد بهتری ارائه کرده و در 5 بازی به پیروزی رسیده است، ضمن اینکه 3 تساوی و 3 پیروزی هم سهم استقلال بوده است.

در بازی‌هایی که در تهران برگزار شده است اما استقلال وضعیت بهتری دارد و 6 پیروزی را در مقابل 2 برتری سپاهان و 3 تساوی به ثبت رسانده است.

برتری 4 بر 3 استقلال در بازی رفت فصل دهم به عنوان پرگل‌ترین و جذاب‌ترین دیدار دو تیم و تساوی صفر - صفر که در دیدار رفت لیگ سوم به وقوع پیوسته است به عنوان کم‌گل‌ترین دیدار در تاریخچه دیدارهای این دو تیم در لیگ برتر به ثبت رسیده است.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر استقلال با 63 امتیاز صدرنشین است و سپاهان با 62 امتیاز در تعقیب این تیم در رده دوم قرار دارد.

**نتایج کامل تمام دیدارهای استقلال و سپاهان در ادوار لیگ برتر حرفه‌ای به شرح زیر است:

*فصل اول لیگ برتر:

دور رفت: سپاهان صفر - استقلال یک

دور برگشت: استقلال 3 - سپاهان صفر


*فصل دوم لیگ برتر:

دور رفت:‌ استقلال 2 - سپاهان 3

دور برگشت: سپاهان 3 - استقلال 2



*فصل سوم لیگ برتر:

دور رفت: سپاهان صفر - استقلال صفر

دور برگشت: استقلال 2 - سپاهان یک


*فصل چهارم لیگ برتر:

دور رفت: سپاهان 2 - استقلال 2

دور برگشت: استقلال 2 - سپاهان 2


*فصل پنجم لیگ برتر:

دور رفت: سپاهان یک - استقلال صفر

دور برگشت: استقلال 2 - سپاهان یک


*فصل ششم لیگ برتر:

دور رفت: استقلال 2 - سپاهان یک

دور برگشت:‌ سپاهان یک - استقلال صفر


*فصل هفتم لیگ برتر:

دور رفت: سپاهان 2 - استقلال یک

دور برگشت: استقلال صفر - سپاهان یک


*فصل هشتم لیگ برتر

دور رفت: استقلال یک - سپاهان یک

دور برگشت:‌ سپاهان 2 - استقلال یک


*فصل نهم لیگ برتر:

دور رفت: استقلال یک - سپاهان صفر

دور برگشت: سپاهان 2 - استقلال صفر


*فصل دهم لیگ برتر:

دور رفت: استقلال 4 - سپاهان 3

دور برگشت: سپاهان یک - استقلال یک


*فصل یازدهم لیگ برتر:

دور رفت: سپاهان یک - استقلال یک

دور برگشت: استقلال یک - سپاهان یک


*فصل دوازدهم لیگ برتر:

دور رفت: سپاهان صفر - استقلال یک

دور برگشت: استقلال ؟ - سپاهان ؟

گزارش دیدار رفت دو تیم:

«طلسم 11 ساله شکسته شد/ تثبیت صدرنشینی استقلال در فولادشهر»

دیدار تیم های سپاهان و استقلال از ساعت 15:15 بیست و هشتم آبان 1391 با حضور 8 هزار تماشاگر در ورزشگاه فولاد شهر ‌آغاز شد که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود آبی‌پوشان به پایان رسید. خسرو حیدری در دقیقه 15 گل تیم استقلال را به ثمر رساند.

در نیمه اول، بازی در اختیار شاگردان کرانچار بود اما استقلال روی یک ضد حمله و با حرکت حیدری از راست دروازه صادقی را باز کرد. پس از این گل سپاهانی ها حملات زیادی انجام دادند که رحمتی اجازه باز شدن دروزاه استقلال را به آنها نداد.

با شروع نیمه دوم بازی متعادل شد و حتی آرش برهانی می توانست دقیقه 58 استقلال را صاحب دومین گل کند اما ضربه سر شیرجه وار او را صادقی راهی کرنر کرد.

در ادامه بازی سپاهانی ها حملاتی را روی دروازه آبی پوشان تدارک دیدند اما این حملات نتیجه ای در بر نداشت.

در دقیقه پایانی بازی سپاهان توانست دروازه استقلال را باز کند اما مظفری زاده این گل را به دلیل خطای بازیکن سپاهان مردود اعلام کرد.

تیم استقلال با این پیروزی طلسم 11 ساله پیروز نشدن در اصفهان را شکست و 28 امتیازی شد و صدرنشینی خود را تثبیت کرد. سپاهان نیز 24 امتیازی باقی ماند. همچنین قلعه نویی پس از کسب 2 پیروزی با سپاهان مقابل پرسپولیس و با تراکتورسازی مقابل سپاهان تحت هدایت کرانچار سومین پیروزی را مقابل این مربی تجربه کرد.

قضاوت این دیدار برعهده سعید مظفری زاده بود. وی به امیر حسین صادقی و آرش برهانی از استقلال و محمدرضا خلعتبری و علی احمدی از سپاهان کارت زرد نشان داد. داور همچنین در دقیقه 90+2 جواد نکونام را از بازی اخراج کرد.

بازیکنان استقلال:

مهدی رحمتی، امیر حسین صادقی،(80 میثم حسینی)پژمان منتظری، علی حمودی، هاشم بیگ زاده، خسرو حیدری، جواد نکونام، میثم بائو( 90+2 حنیف عمران زاده)، جی لوید ساموئل‌، آرش برهانی(90- میلاد میداودی) و امین منوچهری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

بازیکنان سپاهان:

محمد باقر صادقی، فرشید طالبی، علی احمدی، حسن اشجاری 76(محمد غلامی)، محرم نویدکیا، مهدی جعفرپور، امید ابراهیمی، اروین بولکو، احمد جمشیدیان، (61 حسین پاپی) محمدرضا خلعتبری و رادومیر جالوویچ (46 جاواهیر سوکای)

سرمربی: زلاتکو کرانچار

نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در شرایطی که اعلام شده بیک زاده 3 اخطاره است و نمی تواند جلوی سپاهان بازی کند اما مسوولان باشگاه استقلال نظر دیگری دارند.
 

در بخش های خبری روز گذشته عنوان شد که بیک زاده به دلیل 3 اخطاره بودن نمی تواند در بازی با سپاهان به میدان برود.
اما مسوولان باشگاه استقلال می گویند که وی دو کارت زرد گرفته و نه سه کارت،لذا می تواند در بازی با سپاهان در صورت صلاحدید کادر فنی بازی کند./ش
 
نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کار شناسایی متخلفان بازی استقلال و الهلال آغاز شد.
 

برخی از تماشاچیان در بازی استقلال و الهلال که در ورزشگاه آزادی برگزار شد اقدام به پرتاب نارنجک و فشفشه به داخل زمین کردند.این امر برای دقایقی در بازی وقفه ایجاد کرد و استقلال را با جریمه سنگین نقدی رو به رو می کند.
بعد از وقوع این اتفاقات حراست وزارت ورزش و جوانان با کمک نیوری انتظامی اقداماتی را به منظور شناسایی افرادی که دست به این کار زدند آغاز کرده است.
بر همین اساس بررسی تصاویر سکوها از طریق دوربین های مداربسته آغاز شده و مسوولان امیدوارند با شناسایی این افراد،برخوردهای قانونی را با آنان انجام دهند./ش
نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
مدافع تیم استقلال گفت:امیدوارم دوشنبه روز خوبی برای ما باشد.
 

امیر حسین صادقی درباره بازی روز دوشنبه استقلال مقابل سپاهان اظهار داشت:خوشحالم به فاصله کوتاهی پس از بازی جام حذفی بار دیگر دو تیم استقلال و سپاهان به مصاف هم می روند.به نظرم این مسابقه ویترین فوتبال ماست و همانطور که می بینیم بارسا و رئال در طول فصل چند بار با هم در جام های مختلف بازی می کنند،هر چقدر هم تیم های بزرگ فوتبال ما با هم دیدار کنند خوب است.
وی ادامه داد:برای این بازی از انگیزه بالایی برخوردار هستیم و با همه توان به میدان می رویم.امیدوارم با حضور هوادارانمان بتوانیم نتیجه موردنظر را کسب کنیم.
مدافع استقلال درباره تفاوت این بازی با مسابقه روز 10 فروردین دو تیم در جام حذفی عنوان کرد:آن بازی هر چه بود تمام شد و باید به مسابقه دوشنبه فکر کنیم.باید با استفاده از تجاربی که در آن بازی کسب کردیم مسابقه برگشت لیگ برتر را برگزار کنیم.
وی درباره از دست دادن پنالتی در بازی جام حذفی گفت:من از هواداران استقلال همان شب عذرخواهی کردم.مطمئن باشید انگیزه زیادی برای این بازی دارم و امیدوارم دوشنبه روز خوبی برای ما باشد./ش
نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرمربی تیم استقلال به سکوتش ادامه خواهد داد.به گزارش اوج نیوز،
امیر قلعه نوعی قصد ندارد در نشست خبری پیش از بازی استقلال مقابل سپاهان حاضر شود.
وی پس از بازی استقلال مقابل گهر هم در نشست خبری حاضر نشده بود و مجید صالح به جایش به کنفرانس رفت.
او این بار هم در تماس با صالح،خواست که به جلسه مطبوعاتی پیش از مسابقه با سپاهان برود تا سکوت سرمربی آبی ها ادامه داشته باشد.
آخرین حرفهای قلعه نوعی به پنجشنبه برمی گردد،جاییکه او قبل از مسابقه با گهر درباره فرهاد مجیدی مسائل مهمی را مطرح کرد،تا جاییکه حرفهای قبل از بازی او هم روز شنبه در روزنامه ها بازتاب وسیعی داشت./ش
 

نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال به برخی انتقادات نسبت به سفر کاروان آبی ها به عربستان پاسخ داد.
 

مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال به برخی انتقادات نسبت به سفر کاروان آبی ها به عربستان پاسخ داد.
محمد سررشته داری در یادداشتی که در اختیار اوج قرار داده است در این باره نوشت:
به عنوان یک رسانه‌ای انتقاد از رسانه‌ها را بدترین کار ممکن می‌دانم و در طول عمر این شغل به جز دو یا سه مورد معدود به یاد ندارم که علیه همکارانم مطلبی نوشته باشم که آن دو یا سه مورد هم برمی‌گشت به منافع ملی کشورم که حتی از شغل خودم هم مهم‌تر بوده است.
این‌بار هم با کمال ناراحتی قلم برمی‌دارم تا بنویسم آنچه را که باید نوشته شود؛ نه فقط حتی برای منافع ملی که در بازی با الهلال در تهران خدشه‌دار شد، بلکه برای پیشرفت رسانه‌ها و باز کردن ذهن بسیاری از دوستانم (هر چند به اندازه ذره‌ای) به ویژه در روزها، ماه‌ها و سال‌هایی که رسانه‌های ورزشی سقوط آزاد را تجربه می‌کنند و هر روز ضعیف‌تر می‌شوند. در این میان البته صدا و سیما را از همه تقصیرکارتر می‌دانم و البته انتقادی جدی هم به نحوه مدیریت روزنامه‌ها دارم که به این کار تخصصی چنان عوام‌گرایانه می‌نگرند که حق متخصصان و کارکشته‌ها را نمی‌دهند و این‌ها را به همین دلیل از دست می‌دهند و به جای آنها تازه‌کارهایی را بر سر کار می‌آورند که نه عقبه علمی دارند و نه فضایی برای تملذ در مکانی که از متخصص‌ها خالی شده است! در واقع سطح علمی و شخصیتی رسانه‌ها به شدت پایین آمده و می‌رود که به انتها و به زوال برسد که اگر چنین شود همه ما شغل محبوب خودمان را از دست خواهیم داد!
نه داعیه پیش رو بودن دارم و نه خود را در جایگاه معلم و نصیحت‌کننده می‌بینم بلکه فقط و فقط برای اعتلای شغلی که همه ما عاشق آن هستیم چند نکته را می‌نویسم تا ببینیم با خودمان چه کرده‌ایم!
استقلال به عربستان رفت و در خاک این کشور الهلال را شکست داد. اتفاقی که می‌توانست یک نقطه عطف باشد و بسیار مهم! اما اولین پرسش در فرودگاه مهرآباد این بود:
چرا کاروان 80 نفره را با پول بیت‌المال به عربستان بردید!
پرسشی عجیب که می‌توانست صدمین پرسش باشد، شد اولین سوال!
اتفاقات بعدی این بود:
استقلالی‌ها در پی دفاع از خود برآمدند و با این رسانه و آن رسانه درگیر شدند و تمرکزشان به سمت صفر میل کرد! در نهایت هم برای تقابل مجبور شدند خودشان از خودشان تعریف کنند و آنقدر چنین کردند که غرور سراپای‌شان را فرا گرفت و به سادگی و البته با کمک برخی تماشاگرنماهای خودی بازی را به الهلال عربستان واگذار کردند.
تلاش‌های اینجانب و مدیران باشگاه هم در راستای عوض کردن فضا به نتیجه نرسید!
اما عیب کار کجاست؟
کمبود اطلاعات و موج‌سواری‌های پیاپی!
از کمبود اطلاعات شروع می‌کنیم:
بیت‌المال
کل پولی که استقلال از دولت می‌گیرد، پنج یا شش میلیارد تومان است (بقیه هزینه‌ها از برند استقلال به دست آمده است! و تلاش برای گرفتن اسپانسر...)
6 میلیارد تومان تقریبا معادل یک آپارتمان معمولی است در شمال شهر تهران!
این همه در حالی است که هزینه یک بازیکن همین الهلال معادل کل هزینه‌های امسال استقلال (17 میلیارد تومان) است!
در واقع یک پارک معمولی سر محله شما بعضا بیشتر از 6 یا حتی 7 میلیارد تومان است!
پارکی برای ایجاد شادابی که بعضا در طول عمر خودش بیشتر از دو هزار نفر را در درون خود نمی‌بیند! اما استقلال 30 میلیون نفر را می‌تواند شاد کند و در ابعاد بین‌المللی این رقم تا 70 میلیون نفر به پهنای کره زمین از نظر جغرافیایی هم می‌رسد!
پس از کدام پول بیت‌المال حرف می‌زنیم؟
اجازه بدهید از منظر دیگری به ماجرا نگاه کنیم!
تمام دوایر دولتی ایران اعم از بانک‌ها و موسسه‌های مختلف به کارمندان‌شان وام، اضافه‌کار، حقوق‌های آنچنانی و کلی پاداش در سال می‌دهند، این‌ها پول بیت‌المال نیست؟
پول نفت یا صادرات و واردات ایران زمین نیست؟
همین بیست و چند نفر استقلال می‌شود پول بیت‌المال که به سفر حج رفته‌اند و تقریبا تمامی آنها هم کارمندان باشگاه بوده‌اند آن هم به خرج الهلال؟
پاداش
تمامی دوایر دولتی و غیردولتی برای کارمندان خود پاداش در نظر می‌گیرند، بانکی‌ها یک‌جور، وزارتخانه‌ها جور دیگر، آموزش و پرورش و... همه پاداش دارند و اکثر آنها هم پاداش مالی است اما استقلال برای کارمندانش پاداش معنوی در نظر گرفت. پاداشی به بزرگی حج! آن هم تنها برای چند نفر محدود و معدود، در واقع برای مدیران بخش‌هایش!
یعنی در این کشور که انواع و اقسار خبرهای اختلاس را می‌شنویم و حتی پاداش‌های آن‌چنانی را می‌بینیم سفر حج برای چند کارمند حیف و میل بیت‌المال است؟! آن هم به خرج الهلال؟ یعنی از بیت‌المال کشور عربستان هزینه کرده‌ایم و حالا باید به همین دلیل تحت‌فشار و انتقاد قرار بگیریم؟
مسخره است!
شاید هم مسخره نباشد و برای صدا و سیما یا برخی روزنامه‌ها تنها فضایی باشد که در آن می‌توان انتقاد کرد! وگرنه فلان مدیرانی که برای خود پاداش‌های آنچنانی برمی‌دارند را که نباید در صدا و سیما و روزنامه‌ها به خاطر حیف و میل بیت‌المال زیر فشار برد!

دوم: نقطه تاریک

برخی امر به آنها مشتبه شده که باید فقط انتقاد کرد! اما آنها مطالعه ندارند! و هنوز نفهمیده‌اند که رویکرد سیاه‌نمایی رسانه‌های ایران در بخش فوتبال، مردم را از این رشته دور کرده است!
البته همه دلیل کم شدن جمعیت اهالی فوتبال در ورزشگاه‌ها و پای تلویزیون‌ها سیاه‌بینی رسانه‌ها نبوده اما حتما یکی از دلایل مهم آن بوده است! و دودش مستقیما به چشم رسانه‌ای‌ها رفته و می‌رود!
در واقع سیاه‌نمایی مردم را از فوتبال دلزده کرده است و آنها تصور می‌کنند اینجا در فوتبال همه فحاش، همه ناکارآمد و نامدیر و نامربی و زد و بندباز و پول بیت‌المال مصرف‌کن هستند! اما هیچکس نمی‌گوید که چقدر از میان همین جوان‌ها پول جهیزیه و کودکان بی‌سرپرست پرداخت می‌کنند و چقدر از میان این فوتبال جلوی افسردگی و بی‌هیجانی گرفته و چقدر جلوی واردات دارو گرفته شده است!
هر چه هست بد است و سیاه؟
دولت برای تولید هیجان باید چقدر پول خرج کند! اصالتا چقدر هزینه لازم است تا 40 یا 50 میلیون نفر یک‌بار در هفته از فرط شادی به آسمان بپرند؟
باور کنید با سه هزار میلیارد تومان هم نمی‌توان مردم را اینقدر شاد کرد!

رسانه‌های ضعیف

باید تاکید کرد که رسانه‌ها در ایران ضعیف هستند، ضعیف شده‌اند چه از نظر بنیه مالی و چه از نظر هویت و مطالب!
در سراسر دنیا هیچ رسانه‌ای از باشگاه‌ها یا فدراسیون‌ها سفر طلب نمی‌کند! خودش هزینه می‌کند و خبرنگارش را به سفر می‌فرستد اما اینجا دویست خبرنگار ورزشی حضور دارند که حقوق واقعی تخصص خودشان را در جیب دیگران! می‌بینند و تنها و تنها دلخوش به سفر کردن هستند! در حالی‌که اگر حق تخصص خودشان را بگیرند با پول جیب خودشان می‌توانند به سفر بروند و زیر منت هیچ تنابنده‌ای نخواهند بود اما...
هستند کسانی که وقتی به سفر نمی‌آیند دعوا به راه می‌اندازند تا ضرب شستی داشته باشند برای سفر بعدی!
... و اینچنین است که این اواخر باشگاه‌ها بسیار کم خبرنگاران را با خود همراهی می‌کنند چرا که دو خبرنگار به عنوان دوستی می‌برند اما صد خبرنگاری را که نبرده‌اند با خود دشمن کرده‌اند! اصالتا و اجالتا بحث بیت‌المال و این حرف‌ها نیست بلکه بحث اینجاست (در برخی موارد) که چرا من در لیست سفر نبودم!
بقیه حرف‌ها کشک است، باور کنید که اگر کشک نبود و رسالت بود جمع 20 نفر و صرف بیت‌المال (به خرج الهلال!) در این زمینه در اولویت صد هزارم رسانه‌ها قرار می‌گرفت!

پسر امیراردشیر قلعه‌نویی

می‌گویند چرا پسر امیر قلعه‌نویی همراه تیم بوده است!
پرسشی خنده‌دار که فقدان اطلاعات از آن شّره می‌کند!
در جام‌ملت‌های اروپا تقریبا تمامی تیم‌های اروپایی خانواده‌های بازیکنان و مربیان‌شان را با تیم به سفر بردند! تا بازیکنان و مربیان زیر فشار روانی خردکننده مسابقات، تنهایی، دوری از خانواده،‌تمرین و تمرین و تمرین له نشوند!
...و امیراردشیر قلعه‌نویی به عنوان نفر اول و مسئول مستقیم نتایج استقلال زیر سنگین‌ترین فشارها قرار دارد! و استقلال یکی از حرفه‌ای‌ترین کارهای ممکن را در این رابطه انجام داده است!
حضور پسر سرمربی که سهل است، کاش می‌توانست در این سفر معنوی خانواده بازیکنان و مربیان را با خود در پرواز چارتر همراه کند تا آن همه فشار و دوری از خانواده‌ها حداقل یک پاداش معنوی به همراه داشته باشد!
اما شاید به دلیل همین انتقادات سطحی بود که استقلال چنین نکرد؛ اما امیر قلعه‌نویی در سفر در کنار پسرش آرام گرفته بود؛ در اتوبوس و در صحرا، در حج و در کنار کعبه، پدر و پسر آرام گرفته بودند و امیراردشیر شاید دو روز آرام را سپری کرد چه قبل از بازی با الهلال و چه پس از آن! و نتیجه موفقیت استقلال بود...
کار، کار حرفه‌ای بود، منافع 70 میلیون نفر بود و آرامش کادر اولین دستور برای باشگاه حرفه‌ای استقلال! کارکنان باشگاه هم برای اولین بار پاداش گرفتند، آن هم پاداش معنوی!

استقلال در کنار خانه خدا و در مسیر این سفر یک خانواده شد یک خانواده صمیمی و همدل!

حتی مدیران باشگاه در خلال مسابقه به میان مردم رفتند و با تشویق‌های‌شان غربت را از استقلال زدودند که این حتی اگر یک درصد هم در آن پیروزی نقش داشته باشد، کافی بوده است برای پیروزی 60 یا 70 میلیون نفر!
به راستی که کمبود اطلاعات و حب و بغض‌ و حسادت‌ها این کشور را روی پل برده است وگرنه کار استقلال‌ کاملا تمیز، حرفه‌ای، زیرکانه و موثر بود که مورد تمجید وزارت ورزش هم قرار گرفت، اما برخی، بعضی از دوستان کوه کنده شده را ندیدند و کلنگ شکسته را نشان دادند تا در دیدار برگشت استقلال بدون آرامش و بدون تمرکز و بسیار دلخور و ناراحت شکست دیگری را به فوتبال ایران و منافع ملی تحمیل کند.
اشتباه نکنید، در میان این همه گزارشگر و خبرنگار همگی بی‌اطلاع نیستند و هستند بسیاری از خبرگان که حتی برای پیشبرد امور اینجا در استقلال با آنها مشورت می‌کنیم و راه و چاه یاد می‌گیریم اما استراتژی کلی متاسفانه سیاه‌نمایی شده توسط کسانی که ورزش، فوتبال، قوانین اداری، عرف‌های بین‌الملل و حق و حقوق باشگاه و اداره‌جات را نمی‌شناسند!
به راستی مگر صدا و سیما گزارشگران و فیلمبرداران خود را به سفرهای دور و نزدیک نمی‌فرستد؟ مگر بسیاری از اداره‌ها سفر حج را به کارمندان‌شان هبه نمی‌کنند؟

این وسط فقط استقلال بود؟

شاید هم باید می‌باخت؛ لازم بود که ببازد! /ش

نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال فردا با انجام ۳ مسابقه به پایان می‌رسد.

در مهمترین بازی هفته:

چهره قهرمان در جنگ زرد و آبی مشخص می‌شود

استقلال - سپاهان، ساعت 19، 26/1/92

15 روز پیش سپاهان با شکست استقلال در ضربات پنالتی موفق شد به فینال جام حذفی راه پیدا کند.

این دو تیم فردا بار دیگر در دیداری حساس که می‌تواند در تعیین قهرمان امسال لیگ مؤثر باشد به مصاف یکدیگر می‌روند. استقلال زخم خورده از شکست در جام حذفی می‌خواهد هر طور شده این بازی را ببرد تا علاوه بر گرفتن انتقام شکست از سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی، خیال خود را برای قهرمانی در لیگ برتر راحت کند.

هر 2 تیم در آخرین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا با شکست روبه‌رو شدند. استقلال با شکست مقابل الهلال آن هم با حضور پرشور هوادارانش دچار مشکل شده است. تشویق‌ فرهاد مجیدی در پایان این مسابقه اعتراض برخی از بازیکنان را در برداشت تا این مسئله باعث شود آرامش از اردوی آبی‌پوشان دور شود.

از نکات قابل توجه دیگر این مسابقه حضور محمدرضا خلعتبری است. قبل از بازی جام حذفی، پزشکان سپاهان از مصدومیت خلعتبری خبر دادند و اعلام کردند او نمی‌تواند به طور کامل برای سپاهان به میدان برود. اما برخلاف پیش‌بینی‌ها خلعتبری به طور کامل به میدان رفت و با گلزنی خود نقش مؤثری در راهیابی زردپوشان اصفهانی به فینال داشت اتفاقی که در پایان بازی باعث شد قلعه‌نویی درود بر شرف خلعتبری بفرستد!

مهاجم سپاهان بعد از این اتفاقات اعلام کرده جواب قلعه‌نویی را در مسابقه فردا خواهد داد. تمامی این مسائل نوید بخش این خبر است که فردا هواداران می‌توانند جنگ پر حرارتی را مشاهده کنند. 90 دقیقه‌ای که در پایان آن شاید بتوان چهره قهرمان دوازدهمین دوره لیگ برتر را شناخت. سپاهان یا استقلال؟ تکلیف قهرمان تا فردا مشخص می شود.

نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هافبک بولیویایی تیم استقلال گفت:ما باید دربرابر سپاهان بهترین بازی خود را انجام بدهیم چون با پیروزی در این مسابقه تا 70 درصد راه صعودمان هموار می شود.
 



*اول از همه درباره گل به گهر صحبت کن.

من روی شوت و ضربات ایستگاهی تمرینات ویژه ای دارم.خوشحالم که توانستم از این راه به تیمم کمک کنم.

*پس از گل،بازیکنان تیم به تو چه گفتند؟

آنها برای من خیلی خوشحال شدند که توانستم این گل را بزنم و تبریک گفتند.

*تا حالا چند گل برای استقلال زده ای؟

در 8 بازی که به میدان رفتم،3 گل زده ام.در این 8 بازی هم در اکثر مسابقات بازیکن تعویضی بودم.

*چرا کم بازی کردی؟

هر بازیکنی دوست دارد در همه مسابقات بازی کند و من هم همین طور هستم اما این نظر سرمربی تیم است و من به آن احترام می گذارم.سعی می کنم خودم را در مسیر پیشرفت قرار بدهم.

*قراردادت با استقلال چگونه است؟

تا ماه ژوئن قرارداد دارم.

*آیا از تیم های دیگر پیشنهاد داری؟

این محرمانه است.نمی خواهم الان درباره آن حرف بزنم.

*تو بارها به تیم ملی بولیوی دعوت شدی اما کمتر بازی می کنی و در همین دو بازی آخر مقابل آرژانیتن و کلمبیا هم روی نیمکت نشستی.علت چیست؟

بازی های مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی بسیار سخت، دشوار و فشرده است.بولیوی هم بازیکنان بزرگی دارد که باعث می شود به من کمتر فرصت حضور در ترکیب اصلی برسد.

*با این شرایط اگر باز هم به تیم ملی کشورت دعوت شوی می روی؟

البته.حتما.

*در بازی با آرژانتین،آیا مسی را دیدی؟

بله.حتی با او صحبت هم کردم.

*نظرت درباره شخصیت او چیست؟

بسیار دوست داشتنی بود و شخصیت بالایی داشت.از نظر فنی هم که مشخص است.او قابل توصیف نیست.

*در استقلال با چه بازیکنانی نزدیک تری؟

ساموئل،جباری،آرش،پژمان،نکونام ، رحمتی و البته مجیدی.

*گفتی مجیدی.بالاخره با هم شام خوردید؟

بله،فرهاد من را به یک رستوران دعوت کرد که نمی دانم اسمش چیست.

*چی خوردید؟

غذایی به نام باقالی پلو بود که با مرغ خوردیم.خیلی خوش گذشت.به نظرم بهترین غذایی ایرانی است.

*نظرت درباره هواداران استقلال چیست؟

آنها بهترین هستند.من از حضور در کنار هواداران خیلی خوشحالم.اینجا هم مثل آمریکای جنوبی ،هواداران یار دوازدهم تیم ها هستند.

*نظرت درباره ایران چیست؟

مردم میهمان نواز و بسیار خوب و دوست داشتنی دارد.

*بهترین خاطره ات از حضور در ایران چیست؟

آشنایی با دوستان جدید و رابطه با آنها.

*پس از شکست مقابل الهلال چه حسی داشتی؟

بسیار ناراحت بودم که نتواستیم در حضور سیل هواداران به نتیجه موردنظر برسیم و آنها را خوشحال کنیم.امیدوارم در دو بازی آینده با الریان و العین این نتیجه را جبران کنیم.

*نظرت درباره بازی با سپاهان چیست؟

بازی با سپاهان بسیار مشکل است.سپاهان تیمی بسیار خوب و سازمان یافته است که بازیکنان با کیفیتی دارد.ما باید دربرابر سپاهان بهترین بازی خود را انجام بدهیم چون با پیروزی در این مسابقه تا 70 درصد راه صعودمان هموار می شود./ش
نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

باشگاه استقلال به دلیل رفتار هواداران خود در بازی مقابل الهلال از انجام بازیهای خانگی محروم نمی شود اما قطعا جریمه مالی خواهد شد.
رفتار هواداران استقلال در بازی با الهلال و پرتاب نارنجک و فشفشه به داخل زمین از دید ناظر قطری مسابقه پنهان نمانده است و باید منتظر تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا ماند.
به نظر می رسد حداقل جریمه ای که برای استقلال در نظر گرفته شود همان میزان جریمه باشگاه سپاهان است که در موردی مشابه 35 هزار دلار جریمه شد.
با توجه به نرخ دلار در بازار آزاد استقلالی ها باید حدود 110 میلیون تومان کنار بگذارند! /ش
اوج نیوز

نویسنده: یوسف خالقی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 7 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , esteghlaltehrannews.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com